בין קרבן תמיד להתמדה ואהבה

אמר רבי עקיבא: "ואהבת לרעך כמוך', זה כלל גדול בתורה. נחלקו חכמים הם יש בתורה כלל גדול מזה.

בן זומא אומר:  'שמע ישראל'. ואילו שמעון בן פזי אומר: מצינו פסוק כולל יותר והוא 'את הכבש האחד תעשה בבקר ואת הכבש השני תעשה בין הערביים'.

עמד רבי פלוני ואמר: הלכה כבן פזי.שמעון בן פזי מזכיר לנו על חשיבות הקרבנות, אבל אם נדייק יותר, הוא מזכיר לנו את החשיבות של ההתמדה בעבודת ה׳. את המשמעות של המסירות, ההמשכיות, העבודה ללא הפסקה.השבוע אחד הדברים עליהם צמנו בי״ז בתמוז הוא שפסק במקדש קרבן התמיד. החורבן הרי הביא איתו שרשרת של עצירות. היה הרגע שפסקה הדלקת המנורה, והרגע בו פסקו לאפות את לחם הפנים, והרגע בו פסקו הלויים מלשיר.

אבל הצום נקבע על הרגע בו פסק התמיד. דווקא על הרגע בו פסקה ההתמדה.

ובדיוק השבת, בפרשת פנחס נקרא על קרבן התמיד. רגע אחרי מעשהו החד פעמי ומעורר ההשראה של פנחס, התורה בעצמה בוחרת להצמיד לנו את קרבן התמיד, העבודה היומיומית המסורה, זאת שמקריבים בשבת ובחג, אך גם ביום יום הארוך והמתמשך. היא איננה מפסיקה.

התמדה. ההתמדה היא שיעור חשוב לכולנו. בוודאי שיעור בזוגיות.

אחרי שנרגעת תרועת הפסטיבלים של החתונה, בני הזוג נכנסים לקשר ארוך ומתמשך, קשר שיש להיות בו ברגעים קלים ומאתגרים, ברגעים שמחים ומשעממים.

ברגע הקדוש של ״הרי את מקודשת״, אך גם ברגע ששוב הוא מתעכב לשעות בעבודה.

ברגע בו נולד תינוק חדש למשפחה, אך גם ברגע בו הוא נשכב על הרצפה באמצע הקניון וצורח את נשמתו.

ברגע בו יוצאת כל המשפחה לטבול בנחל הקיבוצים, אך גם ביום רביעי, שצריך בפעם האלף להכין ארוחת צהריים לשלושה ילדים רעבים.

וצריך להחזיק את ההתמדה, להמשיך ולהיות. וברגע בו היא נפסקת, חז״ל קובעים לנו צום, להזכיר לנו כמה היא חשובה.

גם למחפשי זוגיות ישנו לפעמים מסע ארוך ומייגע.עוד ״דייט״ שנגמר באכזבה.

עוד שבוע שבו אין שום הצעה.עוד לילה של לבד.

וגם במקום הזה, כל כך חשובה ההתמדה, להמשיך לנסות ולשמוע. לפתוח עוד ערוץ של חיפוש, לנסות עוד הצעה, כי בע״ה גם לך עוד תבוא הגאולה.

אנחנו כאן בשבילכם!

צוות בנה קינך